torsdag 1 december 2016

Tankens skapande kraft


Så sant! Mina tankar och önskningar tog mig till Norge senaste sommar.
Jag hade aldrig besökt Norge, men hade en önskan om att få göra det. Och jag kände glädjen att få fara dit denna sommar. Och vad händer? Jo mina ögon föll på en annons på FB-  
Vill du arbeta i vacker natur i Norge?
Det var nu inte riktigt den vägen jag hade tänkt mig, men det var så uppenbart, varför skulle den annonsen dyka upp direkt efter jag så tydligt berättat om min önskan att få besöka Norge?

Jag sökte givetvis, och jag fick det jag sökte...
En enkel förklaring,men tyvärr är det så det fungerar. Det vi tänker på, både sånt vi vill ha men också det vi inte vill ha, så ger vi kraft att växa. Och universum svarar med att göra oss uppmärksamma på saker som kan ta oss till det vi önskar.
Oberoende om det handlar om sjukdom, pengar eller orättvisor.

Det som vi ständigt går och tänker på är det vi skapar. Så om vi går och tänker på hur olyckliga vi är, så svarar universum med att skicka mera olycka, eftersom det är det vi begär.  
Din önskan är min lag  svarar universum och vi får det vi begär!
Kretsar våra tankar runt sjukdom och smärta, så är det just det vi får...
Tänker vi på lycka och glädjeämnen så är det det vi skapar mera av...

Tanken är väldigt viktig, och något som formar våra liv.
Var uppmärksam på dina tankar. Vad går du och tänker på?
Är de något du vill ha mera av i ditt liv?
Går du ständigt omkring och tänker på skulder och brist på pengar? Då är det tyvärr just det du kommer att få mera av. Försök i stället rikta bort tanken från skulderna, sjukdomen, ensamheten till sånt du istället vill få mera av, så ändrar du på flödet.
Sjukdomen finns kvar, skulderna finns kvar men ge dem inte mera energi att växa!
De finns där ett tag, tills du med dina tankar ändrat på frekvensen. Då kommer du att märka att saker och ting börjar ändras.

Du kan ändra ditt liv, med att tänka positiva tankar om de små glädjeämnena som finns överallt.
Då ändrar du din frekvens och kan börja dra till dig det du önskar.

Lika attraherar lika är en av grundstenarna i attraktionslagen. Det du tänker på drar du till dig!

Tänk alltid positiva tankar! Var uppmärksam på tanken, genast de negativa dyker upp så försök i stället att tänka på något som ger dig glädje och lycka - något du är tacksam över. Det finns alltid något att glädjas över!

Stilla ditt sinne varje kväll innan du går till sängs, tacka för dagen som varit, och börja varje morgon med att känna glädje och tacksamhet inför dagen som gryr och alla nya möjligheter den för med sig. Det är en bra början till att få attraktionslagen att arbeta med dig och inte emot dig.

Lyssna till detta varje kväll innan du går till sängs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar