tisdag 6 december 2016

Våga ta emot



Lucka nr 6 - Finland självständighets dag
Tack till alla veteraner för vad ni gjorde för Finlands självstyre!

En symbol för ditt eget liv?
- Självständig
- Att själv få bestämma  hur ditt framtida liv ska ska utformas.

Men varför blir inte livet som jag tänkt mig?
Jag har ju önskat, beställt, tänkt och känt och försökt att skapa det liv som jag vet att jag förtjänar.

Jag har min vision-board,
jag tänker bara positiva tankar,
jag försöker bara göra saker som ger mig positiva känslor och vibbar.
Och jag tar avstånd från allt som ger mig negativa känslor.
Så vad gör jag då fel?
Kanske är det bara just den frågan som är svaret? Det där lilla tvivlet som finns där... det händer ju inget...
Jag vet och jag känner att det där nya jobbet är på gång, men varför dröjer det så länge?
Varför kommer det inte?

Våga lita på att det kommer!
Var trygg i känslan, den kan inte föra dig fel!

Kanske  måste vi bara släppa taget om det gamla först?
eller söka det där helt galna härliga,  jobbet som lät så  lockande? men som jag avstod från att söka när jag började fundera på vad folk då skulle tro om mig?

Och inte kan man ju säga upp sitt jobb innan man har ett nytt? 
Eller om jag bestämmer mig för att börja med eget, hur vet jag då att det kommer att bära sig?

Håller man fast vid det gamla kanske man missar allt som universum skickar till en.

Ibland måste man bara våga släppa taget om det som varit för att kunna ta emot det som väntar.

Lita på känslan, känslan för dig alltid rätt.

Våga ta emot allt det goda livet har att ge!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar