torsdag 22 december 2016

Meningen med livet


 Lucka 22 och snart är denna adventskalender slut! 

Och nu undrar kanske någon vad som varit meningen med detta? 

Nu är det så att om man gör något i en månads tid så blir det en vana!
Och denna månad har mina tankar nästan uteslutande handlat om attraktionslagen och hur den fungerar.
Jag har läst, jag har sökt och jag har funnit, och jag har reflekterat för att förstå.
Jag har gjort det till en vana, och jag har tagit kontroll över mina tankar och känslor.

Jag har lyssnat och lyssnat och lyssnat... Både till mina tankar och känslor, hur jag reagerar och varför jag reagerar som jag gör. Och jag har lyssnat till Esther Hicks och Abraham om någon är intresserad? 

Denna kalender är min skola. 
Den är inte tänkt som moralisering för någon. Var och en måste göra sina egna val.

Jag har också lärt mig; att även om jag vet att någon väljer något, - som jag vet, går mot deras syfte att leva ett liv i hälsa, harmoni och välfärd, så tillåter jag dem att göra det. 
Varje människa är fri att göra sina val!

Meningen med livet? Ja vad är väl meningen med livet?
Det måste väl uteslutande handla om att leva ett liv med mening?

Att njuta av stunden här och nu och veta att livet är här och nu?

 Whatever you want to do, 
Do it now, For life is time
And time is all there is!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar