tisdag 20 december 2016

Fri som en fågel!



Frihet är inte enbart att kunna välja, utan främst handlar frihet om att vara medveten om vilka valmöjligheter man har.

Jag kan välja hur jag ska tänka och hur jag ska känna.
Frihet är att kunna välja hur jag ska påverkas av andras ord och beteenden.

Frihet är också att förstå att man är en skapande kraft och veta att det är bara jag själv som sätter gränserna för det omöjliga.
Jag har friheten att välja hur jag vill leva mitt liv.

Frihet är också möjligheten att välja vilka bojor man vill bära.
För att flyga helt fritt måste jag våga ge upp allt som tynger ner och lita på att vingarna bär.

Frihet är att veta att jag kan göra allt jag vill göra, endast jag själv sätter gränserna för hur högt jag kan flyga.

För att citera Prem Rawat;
Frihet hittar du inom dig- ingen annanstans. 
I hjärtat av varje människa finns det där lilla utrymmet som är fritt- som är fyllt med fred 
och som är fullt med kärlek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar