måndag 24 oktober 2011

Livet går vidare!

Sent igår kväll kom beskedet vi väntat på. Tyvärr fanns tumören kvar, oförändrad. Visst hade det varit roligt om den krympt, men å andra sidan vet vi inte heller om den har varit ännu större!? Fem veckor är en lång tid för glioblastom som växer med en rasande fart! Tydligen har åtminstone något hänt som dämpat förloppet. Operationen sker som bäst, och allt ska då avlägsnas. Hoppet sätts till att den inte ska återkomma, och kampen går vidare....

Vidare till en helt annan sak. Efter mitt senaste inlägg noterade jag att något tycker att detta var onödig information!?
 Jag ställer mig frågan... Vem kan tycka att det är onödig information, att upplysa om att även den mest elakartade sjukdom kan hejdas, kanske botas? om man bara inte ger upp hoppet och tror på de förbannelser läkarna ibland slänger ur sig. 
Hur kan denne någon vara funtad? jag skulle nästan vilja påstå att denne någon inte har alla hästar i stallet... Eller också har vederbörande kanske glömt bort syftet med det yrke jag tror mig veta att denna har, eftersom samma kommentar kommit också vid ett tidigare inlägg om alternativ hjälp istället för medicinsk. Hur som helst så tar jag bort denna lilla ruta från min blogg. Kritik? Ja tack!! Kritik är alltid positiv, och en motiverad kritik kan få igång en fin diskussion!


.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera