onsdag 30 november 2016

Attraktionslagen

Så självklar och så stark! Din önskan är min lag!


Jag hörde talas om den första gången i början av 90-talet, och min nyfikenhet var väckt!
Men det dröjde ändå några år tills jag klippte ihop min första vision-board.
Jag minns inte riktigt när den klipptes och limmades? men den följde åtminstone med i flytten från Nixmossen in till byn, och hängde i mitt mottagningsrum de två åren vi bodde där.

Där såg jag på den varje dag. Jag såg på bilderna och läste de önskningar jag klistrat dit, om det liv jag ville ha, samtidigt som jag behandlade mina klienter.

Jag är så ledsen för att jag slängde bort den när vi flyttade sista gången, för det skulle ha varit så roligt att ha beviset på vad den gjorde med mitt liv!

Så många av önskningar har manifesterats!

Den senaste tiden har jag igen slukat det jag kommer över om attraktionslagen, både i bokform och på youtube, och det är faschinerande!
Men samtidigt lite skrämmande då man förstår hur mycket ens tankar och känslor påverkar det liv man lever!
Det gäller att inte tappa focus, och att inte uppmärksamma och ge energi till sånt man inte vill ha eller uppleva. Livet är här och nu och det ska vara gott att leva!

Jag har en vision-board som bakgrund på datorn, och en del affirmationer hänger synliga lite här och där.
Men nu har jag bestämt mig för att klippa ihop en ny "skatt-karta" för att få lite bättre focus på vad jag vill få ut av resten av mitt liv.

Dessutom kommer jag att plocka ihop en del godbitar från attraktionslagen som får bli årets adventskalender.
De finns ju också där de gamla ordspråken, vi har hört dem och vi förstår kanske vad de betyder? Och de flesta är ju en ren uppmaning och en påminnelse om vad vi bör vara uppmärksamma på för att inte tappa focus, intressant.

Hoppas min kalender kan så något lite frö? Åtminstone ska jag försöka hitta lite vackra bilder att vila ögonen på.
Ha en härlig adventstid!
Ju mera du gläds och är tacksam för allt du har, desto mera får du att glädjas över!
Släpp stressen och njut av stunden, det är ändå ingen som kommer att att tacka dig för att du tömmer dig på all energi :)
Själv tänker jag njuta av livet och bla besöka julmarknaden i Barcelona. Det ska bli skönt med några dagars ledighet i goda vänners lag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar