tisdag 8 november 2016

Sommar blev Vinter

Oj så tiden rusar! Märker nu att det hunnit gå mer än två månader sen mitt senaste inlägg?!
Och sen dess har det nu hunnit bli vinter, men tillsvidare är vi ännu utan snö här hos oss.


I september var jag några dagar i Wien, där den årliga Synergy-Summiten gick av stapeln.
Och nya revolutionerande saker är på gång inom synergy! men det ska jag berätta om alldeles strax (hoppas det nu inte går ännu två månader tills dess ;) )
Det är ett super intressant ämne som också kommer att  revolutionera sjukvården, om de nu inte väljer att sopa också detta under mattan?


Jag håller också på och läser in mig på ett annat trevligt ämne och det ska jag också återkomma till. Vi har ju snart advent, så det kanske blir en adventskalender i år igen?


Wien har jag hastigt kört igenom för ett par år sen, och stan är lika vacker som jag hann få en aning om den natten :)
Förutom konferansen hann vi  besöka Belvedere palatset/parken, Shönbrunn, vandra upp och ner i gamla stan, Praterns nöjesfält, Stefansplatzen och Domen, och så vilade benen mellan varven i vackra kyrkor.
Gott att äta lyckades vi också hitta, även om det var svårt att hitta en genuin Österikisk restaurant?! Men kulturen fick vi smaka på, både wienersnitzel, swarzwaldstårta, sachertårta, mozartkulor och äkta wienernougat! Det var bara att passa på, för vid hemkomsten var det ju planerat ta itu med microbiomen, och så blev det!

En riktigt trevlig helg med andra ord! Lite bilder










 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar