söndag 31 december 2017

Nytt år ännu en gång!?

Helt otroligt men jag är så tacksam för att få vara med ännu och kunna forma detta liv till en lyckosam historia!


Året har gått, och första tanken är vad blev det av detta år? Har ju knappt börjat på året innan det är slut.

Men så satt jag och förberedde deklaration med att gå igenom kördagboken, och måste väl tillstå att detta också har varit ett givande, händelserikt år.

En massa ny lärdom har införskaffats, viktig sådan för både mig och andra.

Rest har jag ju också fått göra, Zakynthos på våren med dottern, en månad i Sogn og fjordane helt på egen hand. Sen en vecka i Barcelona med Helena i september och ett förlängt veckoslut i Budapest med kära maken i november-.

Ett helt nyskrivet kapitel påbörjades också detta år, nämligen vårt Momma-dagis, så tacksam för att få ha den lilla damen i mitt liv, så enormt mycket glädje det ger att få rå om henne helt ett par dagar i veckan!
På något märkligt sätt känns det som om jag kan återbörda det jag själv fick av mina föräldrar speciellt mamma medan flickorna var små.

Jag fortsätter söka pusselbitar till mitt hälsopussel, undrar om det någonsin kommer att bli klart? Men det känns onekligen som jag kommit en bra bit på väg. För i nuläget mår jag bättre än jag gjort så långt tillbaka jag kan minnas. Härligt!
Detta är det senaste tillskottet som ger massor med aha- upplevelser, rekommenderar alla med sk autoimmuna sjukdomar att läsa denna.


Förhoppningsvis får jag skriva min krönika nästa år igen? Men vem vet vad detta nya oskrivna år för med sig?
Därför go vänner ska vi leva detta ljuva livet -  här och nu!

Ta tillvara de små sakerna i livet för en dag kanske vi ser tillbaka och inser att det var just de små sakerna som var de viktigaste.
Därför har jag denna nyårsafton gjort en liten portabel nyårs-buffe' och den ska vi snart avnjuta hos min gamla Far.

Vårdas bör alla de stunder vi får vara tillsammans med de Kära- nära.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar