lördag 6 januari 2018

Mitt hälsopussel

Ok, då är det väl bara att köra!?
 En längre tid har jag gått och grunnat på detta mitt hälsopussel. Vilka bitar jag funnit och hur de passar in i helheten.


Flera gånger har jag trott att jag hållit den sista biten i min hand, och tänkt äntligen nu har jag det!
Och en tid senare har allt legat huller om buller igen...och så är det bara att börja knapra ihop det igen.  Ibland blir jag osäker på om det är bara ett pussel? Eller om bitarna hör till flera olika pussel?
Men ensak är säker man lär sig massor av en risig kropp, förutsatt att man vill lära sig förstås? Eller är det så att jag fått det jag fått, just därför att det är tänkt att jag ska klura ut hur det hänger ihop?
En av de viktigaste bitarna är nog den att man  ska lyssna till sin intuition för där finns svaret till vad som är rätt och antagligen är det därför som jag tydligen aldrig kunnat anamma LCHF trenden? Det känns så fel på något sätt trots att många mår så bra av det?
Ett helt livs studier av forskning av vad andra kommit fram till, och test på den egna kroppen för att se om och hur det stämmer? Mer än 20 år som "läkarlärling" där man suttit vid deras sida och tagit del av och sugit i sig av deras kunskap. Och 25 år av sk alternativa studier som tex kost, näring, örtmedicin, homeopati, och 17 års erfarenhet av hur en kropp reagerar på beröring som massage, acupressur ostheopathi, så får mig att tro att jag är ganska "skolad" trots allt? Även om jag saknar akademisk examen.
Dessutom mår jag idag bättre än jag gjorde som 30 åring. Och detsamma gäller maken trots att han borde ha varit död i 13 år, så något måste vi göra rätt?
Nu är detta också något som jag önskar att alla människor ska få känna på när man som jag är snart mångdubbelt äldre.

Så det jag gått och grunnat på en tid är hur jag ska sätta ihop allt till en helhet? Det vill säga, skriva ner det jag kommit fram till och få det i bokform.
Men det är väl bara att köra, att grunna och fundera får inte saker utförda så nu kör jag- så det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar