måndag 7 april 2014

With a little help from my friends...

Helgen kom och helgen gick och har dessutom gått i vårstädningens tecken.

Sommarskorna sitter på bilen och dessutom passade jag på att städa den både in och utvändigt, och som sagt... vännerna ville också hjälpa till


Inte vidare trevligt att ha baksätet fullt med sandiga fotspår efter att precis avslutat dammsugningen men, men det är ju roligt att de vill vara med ;)

Tomten är räfsad, och buskarna putsade men ännu har tomten inte riktigt den outfit jag jag föreställer mig.

På senare år har jag minskat markat på blomrabatter och mera gått över till enbart buskar och grönt. Det ska vara så  lättskött som möjligt, men lummigt och grönskande! Och dessutom ska det dofta sommar, när den väl infinner sig.
En underbar tid den här våren, ideerna frodas i takt med att gräset börjar växa, och nog ska väl traktens plantförsäljare få besök också detta år...

Nu har vi ju trots allt just gått in i april, så det känns lite som en tjuvstart detta att ha tomten så gott som klar redan?! Förr brukade vi alltid räfsa o fixa på "skären" 1 maj eller morsdag... så kanske ska vi slippa vårstressen i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar