tisdag 22 april 2014

Tänk så litet som behövs...

För att hjälpa och stödja en medmänniska i behov av hjälp.

Läste   DENNA NOTIS  i vasabladet och rördes till tårar över att det fortfarande finns goda medmänniskor i vår värld!

Egentligen behövs det en ganska liten uppoffring från oss för att hjälpa andra.
För en tid sen, då jag skulle behövt lite extra pengar, till det elektronmicroskop som förhoppningsvis ska bli mitt en gång, sa jag till maken;
Tänk om varje människa i Närpes gav mig en euro, då skulle jag få nästan 10000€ så där bara av sig själv... 1€ per person...

Tänk om vi alla, alltid, skulle ge en eller två euro eller varför inte 5€ till en människa vi vet drabbats av olägenheter av något slag, hur snabbt skulle det inte bli större summor!?

Det brukar ju som sagt heta, Många bäckar små blir snabbt till en stor å!

Jag vet inte om tiggeri är lagligt? Så den som insjuknar eller de anhöriga kanske inte kan gå runt med en sparbössa?

Men tänk om alla självmant skulle skulle ge en slant? Vilken skillnad det skulle kunde göra...

Bara en tanke :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar