fredag 18 april 2014

Har allt vi behöver...

...trots att vi kom hem 00.30 senaste natt.

Sent igår kväll kom jag på att det var skärtorsdag, eller närmare bestämt långfredag idag! och därmed är ju alla affärer stängda!
Efter att ha varit bort hemifrån några dygn så blir man ju lite fundersam...hm... vad har vi att äta i helgen?

Men det var helt lugnt, i kylskåpet fanns 1 burk sill, 2 liter gångbar mjölk, en förpackning ägg, ost och smör och tom 2 youghurt! I frysen hittade jag också förutom brödet en förpackning pyttipanna.

Med facit i hand har vi nu avnjutit en gourmet-middag bestående av nöt-pytt och stekta ägg. Tyvärr hade vi inga rödbetor, men det gick också bra med den hemgjorda gurksalladen och djävulssylten.

Memma fanns inte heller att tillgå, men smaken av den estniska "Saku tume" var i stort sett densamma som memman. Så lika glad för det är jag...


Och då nu ugnen engång var varm så passade jag på att grädda en plåt med "rutor" gjord på ägg, kokossocker, lite blandat mjöl, en gammal banan, och äpplen. Smakade helt bra det också, så är det någon som vill komma på en kopp kaffe ikväll? så blir de inte utslängda ;) utan välkomna bara!

I morgon har vi påsklördag, med öppna affärer och då tror jag faktiskt jag ska slå på stort och inhandla lite memma, påsken till ära. Så mycket mer lär det inte bli, eftersom jag noterade att det finns köttfärs i frysen också.

Hittade också dessa längst bak i skåpet, herr Lidl började ju ganska tidigt med sitt påskfirande

Så vad mer kan man behöva?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar