måndag 2 december 2013

Ny månad - Nya tag...

... Och nu dras det igång ordentligt! Kampen mot övervikten fortsätter...
Utökar träningen med ett pass till / vecka, så då är jag uppe i sex pass.
Senaste lördagspass kunde ha varit värre och även om pulsen nästan skenade vid ett tillfälle, och den "mer vältränade" dottern också klagar på ömmande skinkor, så tog jag mig igenom. Lite stolt är jag nog. Trots att kilona är alldeles för många så orkar jag ändå bära dem och känner mig ganska pigg och vigulant.

Men nu har jag också äntligen bestämt mig för att ta itu med kosten och kalorimängden, så här lagom till den stundande julen :) .
Nu ska jag pröva ett litet annorlunda koncept där träningen är av en avgörande faktor, men också  fettförbränningshormonet Leptin. Blir lite intressant att se hur det fungerar, men det kan passa min dygnsrytm ganska bra. Huvudsaken att kalorimängden hålls nere, och det har jag ju alltid sagt att enda sättet att gå ner i vikt är att stoppa i sig mindre kalorier än vad man förbrukar :).
Jag har ju så fruktansvärt svårt med att hålla regelbundna mattider och därför anser jag att detta koncept är värt att pröva, och det innebär halvdygnsfasta! Jag arbetar  sena kvällar och hinner sällan äta ordentligt dagtid, vilket innebär att jag är hungrig kvällstid. Det enda jag behöver ändra på är att avstå från frukost och äta första målet till lunch. Då får jag en 12 timmars fasta, och hinner inte heller förbruka så mycket kalorier/dag. Egentligen borde man inte äta på kvällen utan äta protein till frukost, men det fungerar ju inte i mitt liv! Och det ska ju fungera också med att avstå från frukosten, så det är värt ett försök. Vi får väl se hur det går? Det utlovas åtminstone en rejäl viktminskning,

http://www.youtube.com/watch?v=6_2rZG80GQ0


http://www.wellnessresources.com/weight/articles/the_five_rules_of_the_leptin_diet/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar