fredag 6 december 2013

Ên ros till min tandläkare...

...för att hon lyssnat på mig! Nu har jag två tänder mindre än i våras, men för första gången i mitt liv kan jag hålla munnen stängd :) (utan att spänna ihop käken, dvs den hålls ihop helt av sig själv!). Tänk vilka små konstigheter man kan glädja sig över. Nu återstår det bara att slipa ner två fyllningar, så skall väl mitt garnityr vara fullbordat!? man kan ju alltid hoppas...

Att jag sen ännu en gång sitter med världens ******* tandvärk är sånt man får ta på köpet. I våras höll värken i sig tre veckor och två benflisor kom så småningom ur den såsande kratern. Nu verkar det nästan som jag har något liknande att vänta, så här när det stundar mot jul...
Men vis av erfarenheten så vet jag ju nu att  penicillin bara förlänger lidandet. Det som ska bort så ska bort! Och till min hjälp har jag manuka-honung, beckolja och teetree. Dessutom är det
bara att knapra i sig lite värkpiller och krypa till kojs, är en natt kort efter senaste natts gästbesök på "hemmet" och hoppas nu på skön sömn och ljuva drömmar. I morgon är det full arbetsdag igen, med både kundbesök och förberädelse för söndagens Julbazar i Fagerö,  Hoppas på mycket folk och nya bekantskaper.
Har också lite "beställningssalvatillverkning" att åtgärda.
I morgon är en ny dag och okänd soldat, självständighetsdagen till ära, får knattra på själv för min del. Nu kryper jag till kojs med alla mina kära sängvärmare.

Här är två av dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar