onsdag 11 december 2013

Jag mår oförskämt bra!

Yes, min mage krymper, armarna har också blivit slankare. Känner mig inte heller lika "lös" i hullet längre, utan helt märkbart så har min kropp äntligen börjat bränna fett igen! Underbart!

Frånsett ovanstående har jag inte känt av svindeln på flera veckor, kan inte heller påstå att min kropp värker eller smärtar någonstans (förutom den förgrymmade tandkratern...men den är ju självförvållad). Huvudet och nacken är fullt rörlig, likaså höfterna rör sig bättre och också axlar och skuldror. Dessutom har jag fått en nytillkommen styrka och uthållighet i musklerna, något som jag trodde gått förlorad för alltid.
Förvånade mig själv ikväll, på väg ut från gymmet, med att gå med en lätthet jag inte känt på många år.

Kort sagt - livet känns gott att leva!

Men det har inte kommit av sig själv.

Trots att jag ansett mig må bra även tidigare, vilket har varit något av självbedrägeri... Så är tillståndet för en månad sedan och nu som att jämföra natt med dag.
Klart att svindeln, stelheten, smärtorna var otrevliga, men precis som med kvicksilverförgiftningen var det något som sakta smög sig på... att däremot bli av med alla krämpor på kort tid, är som att bli pånyttfödd!

Jag har nu kört stenhård behandling med bio-resonans på borrelia. Varvat med sköldkörtel och utrensning. Jag har dessutom basat kroppen med RayoBase och använt kattklo.

Jag har kört mina 3-6 pass/vecka på gymmet, mera regelbundet än oregelbundet, i flera års tid nu, och jag har inte minskat i vikt - ännu...men skam den som ger sig!
Däremot har jag inget problem med att orka bära vikten längre. Får jag nu bara fart på sköldkörteln ska väl något börja hända med vikten också så småniningom? Thyroxinet som jag använt i 5-6 år har jag nu minskat från 0,15mg/dag till 0,05mg, så jag antar att det börjar bli läge för en laboratoriekoll också? Något jag inte gjort på 3 års tid...
Kosten har jag inte gjort särskilt mycket åt, förutom 12 timmars fastan, och den gör mig gott - det känns bra!

Jo, som sagt livet känns riktigt gott att leva, och jag är så Tacksam för denna nyfunna hälsa!

Man faller så lätt in i klagovisor av allehanda slag att man glömmer att  vara tacksam och njuta av de goda stunderna.

Men vem kan ändra på situationen man befinner sig i? Det är nog ingen annan än jag som kan veta vad som känns rätt för mig. Man får pröva sig fram tills man hittar rätt, och trägen vinner!

Lägg inte ansvaret för din hälsa och ditt välmående på någon annan. Ansvaret är bara ditt, eller i mitt fall mitt!
Det är bara jag som vet hur jag mår och känner mig, det är bara jag som vet vad som känns rätt för mig, och vad som fungerar i mitt fall och det är bara jag som kan göra något åt det. Ibland måste man ta saken i egna händer ;)

Natti, Natti... zzzz..... efter 20 års sömnlöshet pga av amalgamet känns det gudagott att få somna nästan genast man lägger huvudet på dynan, och det tackar jag också för!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar