söndag 29 december 2013

Behöver ni hjälp?

Svaret uteblev dock....

Som gammal ambulanssjukvårdare rusar man förstås till undsättning genast man ser någon inöd, men denna gång var ingen hjälp av nöden, utan han ville gärna ligga kvar och vila in det nya året ,sa han...


Och kanske finns det någon som rusat till undsättning? Åtminstone tror jag att det finns en och annan där ute som höjt på ögonbrynen denna jul när de kört igenom Norrnäs?

Säga vad man vill om Norrnäsborna, men något fel på uppfinningsrikdomen verkar det inte finnas!
Besök gärna denna sida för att ta del av Norrnäsbornas skapelser.


Förövrigt fick vi en skön skogspromenad över skiftena. Mycket att göra som alltid, (makens kommentar) men vi har skonats från stormskador och vindfall och det underlättar ju arbetet något.
Vår fyrbenta familjemedlem fick rusa av sig riktigt ordentligt idag, och nu ligger han som en slagen hjälte, helt tillfredställd efter dagens motionspass.

Gårdagen var jag och dottern på två timmars "marathonzumba" till grannstaden, och är det någon som fortfarande tror att det är en motionsform som bara omfattar, ben och höftrullningar så kan jag upplysa om att de har fel! Jag kan ju knappt förmå mig till att lyfta armarna idag, och jag som inte ens minns att jag skulle ha arbetat med armarna!?
Men det var skönt för både kropp och själ att få skaka på fläsket riktigt ordentligt. Nu väntar jag innerligt på att gruppträningarna på gymmet ska dra igång igen.
Jag kan bara konstatera att min kropp mår bra av att vara i mer eller mindre konstant rörelse... men det är ju också så mysigt med alla dessa filmer som gått på tv nu över julhelgen, eller?

Jag ser dock fram emot att återgå till arbetet i morgon, detta soffliggande börjar stå en upp i halsen snart!
Och jag är så tacksam för mitt arbete! Vilken glädje och tillfredställelse det ger att ha ett givande arbete att gå till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar