torsdag 25 december 2014

Min Jul i bild

Julen till ära så höll en rosenknopp på att slå ut på terassen, Julros?
Vackra färger på julaftonsmorgon, och härligt frisk luft

 Dignande bord med den goda julematen och gemenskap med familjen
  Juldagen bjöd på riktigt vackert väder och skogspromenaden gick vi i strålande solsken...
...med solen speglande på trädstammarna
Skönt att få stilla tankarna och knyta ihop trådarna, även om vissa frågor för alltid blir obesvarade
Känner med de familjer som genomlevt denna jul i sorg och saknad
Och gläds över den glädje och lycka jag själv fått uppleva


Jag är så tacksam för allt det vackra som omger mig
Och ännu större tacksamhet känner jag över förmågan att kunna känna glädjen i tillvaron!
 
  
Och isen har nu äntligen lagt sig på sundet
Och så här känner också jag mig just nu... som en riktig pösmunk!
Blev tvungen att plocka fram denna före kvällsbastun...
Hoppas nu bara på fint väder i morgon också, är verkligen i behov av en riktig långpromenad!
Men nu viner vinden ute i vintermörkret, får hoppas bara att isen får ligga kvar nu.

Önskar alla en fridfull fortsättning på Julen, och en vit Jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar