onsdag 10 december 2014

Lucka 10 - Tacksamhet!



Tacksamheten är nyckeln till ett lyckligt liv! Och den nyckeln håller vi i vår hand!

Genom att praktisera tacksamhet i varje medvetet ögonblick drar vi till oss allt mera att vara tacksamma över.

Börja dagen med att tacka för att du får vakna till en ny dag!
Var tacksam över det liv du fått, och alla möjligheter det ger dig till att växa och utvecklas.

I stället för att focusera på de motgångar vi inte kan undvika i vår vandring på denna jord så ta fram allt du har att vara tacksam för.
Det finns alltid något att vara tacksam över!  Det kan vara en så enkel sak som kärleken du möter i ditt husdjurs blick, ett vänligt ord från någon du möter, maten på bordet, eller den friska luften vi andas.

Själv är jag tacksam varje dag för förmånen att få leva i ett land befriat från krig och naturkatastrofer!
De dagar som missmodet hotar att ta över så försöker jag plocka fram 10 saker som gör mig tacksam; det kan vara något så enkelt som; Jag lever och andas, och jag kan röra mig, jag kan se och höra, doften av havet... ja slutligen kan listan göras så lång som helst. Och ju mera tacksamhet man känner över det lilla, desto större blir lyckokänsla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar