söndag 4 januari 2015

Nytt år, och ett ännu bättre år!

Vi blev bjudna på "gubbig"fruntimmersdricka  :)
År 2014 avslutades och det nya året 2015 påbörjades till havs med trevligt sällskap till härlig musik av Bulldoggarna. Ett något annorlunda sätt att fira nyår för vår del, men det har trots allt gått 10 år sen makens stroke som skulle ha avslutat hans liv, så det var väl värt att fira lite extra?


I dag fick vi den första långpromenaden på det nya året! Det var också den första uppehållsdagen och den första stormfria dagen i år.
Vintern kom av sig och vi har igen både snöfritt och isfritt, men dagen idag var en härligt soligt dag med en temperatur strax under nollan.


Det myckna regnandet har fyllt på vattenreservoarerna i skogen och de kommer att ge härliga skridskobanor om det fortsätter att frysa på. Ibland önskar man nästan att man var barn igen...


Vi fick se härliga vyer från enskärsskatudden, och där rasslade den lilla packisen som fanns kvar "farligt" mot stenarna, och den fyrfotade rusade ystert fram och tillbaka för att dölja det faktum att han är lite lättskrämd... Till slut passade han ändå på att svalka sig i vattenbrynet.


Vi hann precis över till junkarsgrundet innan solen tackade för sig och smög sig ner bakom de luddiga molnen ute till havs.


Så länge som dessa små hjärtan fortsätter att uppenbara sig på min väg så väljer jag också att tro på att jag följer rätt väg i mitt liv.

Det gamla året 2014 har nu gått till historien, det var i stort sätt ett bra år.
Det finns dock en del saker som jag gärna skulle ha ändrat på. Det finns också en del missförhållande inom vissa områden i vår värld som är värd all kritik.
År 2014 kommer också att gå till historien som det år då jag förlorade det sista förtroendet för vissa instanser i vårt samhälle. Vart försvann det lyssnande örat? Vart försvann empatin och viljan att hjälpa?
Men eftersom inget gott kommer ut av att älta det som varit och det dessutom är försent att ändra på saker och ting som redan är förbi så väljer jag att se positivt på framtiden.

I min värld är jag själv ansvarig för det liv jag lever. Jag kan inte ändra på andra människors beslut, men jag kan ändra på hur jag väljer att uppleva deras beslut.

Detta år vill jag därför fortsätta att utvecklas i den riktning jag är ämnad att gå. Och jag vill leva mitt liv i lycka och glädje!
Därför blir mitt nyårslöfte till mig själv detta år, att bara tänka positiva tankar!
Jag undrar om det inte tom kommer att bli svårare än att gå ner i vikt?! :)
Men friskt vågat så är ju hälften vunnet...

Avslutar med en fras ur söndagsfilmen som rullar på i tvn; "Gud gav kvinnor styrkan att överleva! Du har bara inte hittat den ännu"

Jag önskar att 2015 blir det år då alla kvinnor, och män,  hittar just den styrkan!
En riktigt god fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar