söndag 11 januari 2015

Våga eller inte våga?

Förmiddags-promenadens  "hjärta"! Bra man har lite fantasi... då kan man också se en ängel under hjärtat ;)

En eftertankens söndag är snart slut. Och en fin stund tillsammans med sörjande efterlevande fick jag uppleva. Och jag är så tacksam för att jag gjorde detta besök!
Min pappa sa, efter mammas bortgång, att han nästan började känna sig som pestsmittad.
De första dagarna efter mors bortgång fylldes huset av kondoleansbesöken. Men sedan... efter nån vecka, var det som om han helt enkelt blev bortglömd...
Med detta i åtanke har jag också medvetet dragit ut tiden för dagens besök.

Men det är väl lite så det fungerar? När vi väl sagt de ord som förväntas av oss, berättat om vårt deltagande i sorgen... och fått känna och uppleva de anhörigas sorg, då efteråt så blir det plötsligt svårt.
Vad säger man då nästa gång man träffas? vågar man vidröra ämnet? kanske är det bäst att låtsas om ingenting för att inte väcka sorgen till liv?
Man drar sig från ett besök - väntar - kanske det blir lättare sen?
Samtidigt är det just den första tiden den sörjande behöver få ge utlopp för sorgen - behöver få gråta, behöver någon att berätta för om tankar och minnen, och många gånger räcker det så bra att bara finnas där och lyssna.
Döden är en del av livet.

Till något helt annat. Jag plockade fram mina Änglakort igår! :)
Jag hade nästan glömt bort att de fanns i min ägo, men nu, då jag som bäst håller på att läsa Doreen Virtues - Änglarnas medicin, kom jag att tänka på dem...

Vi står som bäst inför ett litet frågetecken, håller på och utforskar en liten investering...
Jag tror ju på expansion och utveckling, samtidigt som det är kärva tider men det är väl just då man bör satsa?! eller?
 Nå, just därför kom Änglakorten fram och jag drog ett kort för att få svar på min fråga... Och svaret blev
"Yes, the timing is right for this new venture. A happy outcome follows your positive expectations."

Oki doki :) Bara att forsätta efterforskningarna då !



Hittade en gammal goding på youtube :) Fortfarande lika bra som för 17 år sedan ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar