söndag 23 november 2014

Sköna söndag!

Det blev en lång sovmorgon! Jag vaknade först 9.30 efter hela 9,5 timmars sömn, och trodde ryggen skulle gå av. Men jag vaknade upp till en härlig söndagmorgon med lovande sol och det hade tom kommit lite snö under natten.


Efter att ha tagit igen mig en stund i soffhörnan med den obligatoriska kaffemuggen, och fått SHOPPEN uppdaterad med blomsteressenserna för djur så drog vi till skogs jag och den fyrfotade vännen.


Där stod också den här så vackert klädd med snö, och den kommer småningom att stå så grön och grann i stugan. Jag har annars hela hösten lovat den fina granen vid vägen att den ska få stå brud denna jul, men jag tror att Kosmos dagliga "bevattning" gjort den en björntjänst? Vi får väl se kanske har den lite mera barr på toppkvistarna nästa år?




 Oj så vi saknat snö! Det blev många tvära vändningar och glada skutt på vår skogspromenad innan vi vände hemåt mot stugan. Där väntade pepparkaksdegen som jag gjort iordning senaste kväll och dottern och jag bytte av varandra vid bakbordet.
Jag brukar inte ha så mycket stohej runt julen och jufirandet, men pepparkakar brukar jag alltid försöka baka till 26e november av någon konstigt förekommen anledning.

Det bästa med pepparkaksdeg är att de går så bra att frysa, så när man känner att det är färdigtbakat och andra trevligare saker är i görningen... så är det bara att slänga degklumpen i frysen!

Det som var trevligare och mera lockande var förstås söndagens höjdpunkt - body-relaxation med INGRIDA och jag måste bara få visa... Ibland kan jag bara bli så förvånad över att de utmaningar hon ger en gammal kropp faktiskt också går att genonomföra :)


Kanske inte den mest graciösa posen, men ändå... jag känner mig så supernöjd med mig själv! Det lyckas ju dessutom ännu bättre åt andra hållet!


Kan väl bara hålla med om att övning ger färdighet!
Snart kommer jag också att gå ner i spagat för första gången i mitt liv! Inte långt kvar nu, och det kommer minsann också att fastna på bild då den dagen kommer, det lovar jag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar