torsdag 6 november 2014

Lättnad och Hormoner

Ja ack vilken lättnad! Jag har precis lagt sista handen vid oktobermånads bokföring, och därmed lämnat in två månaders moms till bokföraren och är nu fri från pappren fram till slutet av november. Ännu en gång känns det som att ligga steget före...


Huset är också ännu en gång en enda stor röra, men förhoppningsvis får vi in den nya mattan i badrummet till helgen?
Just nu står tvättmaskinen nästan i vardagsrummet, oanvändbar, och ja... allt är lite huller om buller! Men det blir säkert bra bara det blir färdigt.

Dagens naturliga hjärta tillägnas Lili-Ann
Dagens stora höjdpunkt blev utan tvekan kvällens sittning...jag har nämnligen bevistat en riktigt intressant föreläsning om kvinnor och hormoner med Lili-Ann Junell-Kousa. Otroligt bra föreläsare!
Dessutom är det alltid lika roligt att lyssna på någon som kan trollbinda sina åhörare!
Rekommenderar varmt alla kvinnor som någon gång får möjlighet; Gå och lyssna till hennes kunskap om hormoner och kvinnorshälsa!
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/11/11/stress-ar-som-ett-paraply-over-vart-samhalle
Hormoner är ett mycket intressant ämne, och där har jag personligen ännu massor att lära. Men det är på gång... allt kommer att uppenbaras när tidpunkten är inne, och livet är en enda lång skola!

Lite kläm på sambandet mellan näring och hormoner börjar jag ju ha, och det pga mina egna svallande hormoner, men som sagt mycket mera lärdom finns att hämta inom området. Och där kom jag just på att jag ju egentligen borde ha återkommit till min sköldkörtel...men,men

Verkar som om vinter äntligen är på kommande


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar