lördag 1 november 2014

Kämpar vidare...

... med vikten alltså, men det känns inte alls lika hopplöst längre! :)

Igår kunde jag konstatera att vikten minskat med 4,8 kg sen jag satte mig på flyget till Island.

4,8 kg! Jag blev faktiskt helt överraskad!

Visst jag lyckades gå ner 3,5 kg under Islandsvistelsen, men något hände tydligen under detoxen!?
Personligen tror jag att det låga kaloriintaget  under 6,5 timmar och fasta i 15,5 timmar/dygn (ligger väldigt nära 16/6 dieten-tycker jag), i samband med 35 timmars vattenfastan troligtvis var det som lyckades frisätta leptinet, eftersom jag inte gått upp igen efter hemkomsten utan fortsatt minska i vikt.
Efter hemkomsten har jag inte heller frossat i snabba kolhydrater, och försökt hålla mig till 16/6, inte bokstavligen, men ändå- försökt!

Nu har jag också sen måndagen använt Synergys SLM-smart måltidsersättning, som jag druckit två gånger/dag, och igår efter bara fyra dygns användning visade vågen -0,8 kg, vilket vill säga... min förbränning fungerar!

här har jag blandat SLM-drinken med mistify, vilket ger en härlig bärdrink

Det heter ju att man ska byta ut en till två måltider/dag men eftersom jag har så lite måltider normalt i mitt liv så finns det inte heller mycket att byta ut. I stället har jag nu lagt in SLM som brunch, och kvällsmål, och däremellan äter jag en helt normal måltid. Utöver detta blir det någon frukt. Igårkväll blev vi också bjudna på middag och jag drack vin till maten och åt blåbärspaj och glass till efterrätt, så varför avstå från livets goda?

Förra hösten slutade jag ju äta frukost efter att ha få beskedet att min fettförbränning var lika med noll de stunder pulsen understeg 120!
Inget roligt besked kan jag lova, men det bekräftade ju det jag själv visste.
Av "en slump" ramlade jag i samma veva över information om fettförbränningshormonet leptin och förstod då varförför min förbränning inte fungerar. HÄR hittas bra information om leptin, jag orkar inte gå in på det närmare, var och en får läsa själv.
Hur som helst det var då jag slutade äta frukost just för att försöka få igång Leptinet.

De senaste fyra åren har jag ju också kravlat mig upp från botten efter sköldkörtelkollapsen ( lite intressant tycker jag själv, men återkommer i annat inlägg) och har tränat 4-5 ledda pass / vecka!
Jag har blivit starkare och visst har muskelmassan börjat komma tillbaka nu under senaste år, men vikten har trots detta stått på samma nivå, det heter ju så fint att bara man man ökar muskelmassan så ökar förbränningen automatiskt, men icke sa nicke! Inga resultat här inte! 
Så... situationen jag befann mig i kändes rent ut sagt hopplös!
 Och ingen ska då anklaga mig för att inte ha försökt!?
 
Men nu händer det tydligen saker!?
Dels har kroppen piggnat till, musklerna återhämtar sig snabbare efter träningen och jag känner mig FRI och ledig i kroppen!!! Men ska det verkligen behövas så mycket slit för att må bra? Tänk om det var så enkelt att man verkligen får allt man behöver ur kosten man äter utan att öka i vikt?!
Ja så säger ju de vise...

Ps. Jag har nu slutat med thyroxin helt, jag behöver det tydligen inte längre... men återkommer som sagt till min sköldkörtel vid annat tillfälle.

Ha en fortsatt skön allhelgona helg! Idag var promenaden med den fyrfotade underbart frisk och härlig! Nu fattas bara snön så blir tillvaron riktigt ljus!

Ett ljus för de kära som flyttat till andra sidan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar