lördag 27 september 2014

Duktig jag oxå ;)

... eller inte?

Hur många gånger har jag inte förundrats över alla de duktiga människorna på fakebooken? Hur hinner de och orkar med allt? Och varifrån får de all energi?

Vanligen brukar jag känna mig helt tom och känna mig helt nöjd med att sjunka ned i soffhörnan vid hemkomst, men se idag blev en annan dag :)


Jag började dagen med Brunch kl 12...
 efter att ha vaknat utvilad Halv 10!! och efter att ännu en natt sovit nio timmar! Islandsvistelsen har antingen gjort mig väldigt trött eller också har den lärt mig att koppla av och sova?

Till min stora förvåning fick jag skafferiet inventerat och städat, medan jag förgäves sökte solrosfrön till de fröknäcken jag skulle baka, nå well, det fick bli havregryn istället för solrosfrön, och det gick lika bra. Inventeringen av skafferiet visade dock att det var fullt med enbart nyttigheter! Ganska märkligt, men det kanske beror på att det onyttiga går åt först? och därför blir det nyttiga kvar i skafferiet.



Tänka sig idag har jag tom dammsugit under sängen!

Och därefter tog jag itu med det projekt som påbörjades i början på veckan, dvs ut med sommaren och in med hösten... jag fortsatte att stryka mina murriga mörka gardiner som ska "stänga in" mörkret så vi får ett riktigt mysigt vinterhalvår. Och med detta är också julgardinerna på plats!!!



Jag lyckades också för ett tag sedan få tag på min egen typ av happylights som jag hade tänkt hänga på terassen eller i lusthuset, men nu blev det inte så.
Eftersom jag tror och hoppas på en tidig vinter så ska vi ju inte vistas i lusthuset mera denna höst, utan nu hänger de inomhus!

I ugnen färdigställs också som bäst en god lax under ett räkosttäcke, en rätt som jag antagligen får avnjuta i ensamt majestät eftersom vi mycket sällan har gemensamma måltider i detta hus, men sådan är vår vardag och våra liv.
Och kvällens underhållning blir densamma som den varit ett tag nu... det gäller att passa på så länge lusten håller i sig och dessutom är det ju snart jul också.


Men det som jag egentligen skulle ha gjort idag är fortfarande ogjort, dvs långpromenaden med den fyrfotade vännen, men ännu är det mycket kvar av dagen, så det ska nog bli av.

Men Jerusalems förstöring ser också fortfarande likadan ut! Trädgården svämmar nämligen över med allehanda prylar, nät som ska till vinterförvaring, skräp, sommarprylar av allehanda slag och grusgångarna är fortfarande fulla med ogräs! Egentligen hoppas jag på ganska mycket snö så kanske vi slipper se det?  Kanske blir det nya tag imorgon, eller inte? den som lever får se :)

Men se nu lyser solen och himlen är blå! Så nu ska det bli promenad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar