onsdag 10 september 2014

Drar ihop sig

Den efterlängtade semester närmar sig med stormsteg, härligt, härligt och mycket spännande, men också lite utmanande.

Packningslistan är avcheckad och väskan står nästintill färdigpackad, färdig att bara rycka med sig direkt arbetsdagen tar slut i morgon.
 Ok, nästan packad... för hemma i tvättmaskinen ligger fortfarande en blöt morgonrock som också ska med!

Packlistan är inte uppgjord av mig, och morgonrock är ju inte det jag skulle ha skrivit på min lista så där normalt, men ok då.
Annat märkligt som checkats av är ylleunderkläder...
Och det känns också lite märkligt att resa utan necessär, och speciellt innehållet, men det ska väl också gå att klara sig utan smörjan en vecka? Åtminstone får nu tandborsten komma med :)

Förberädelserna inför den stundande semestern blev kanske lite på hälft, men idag har jag skött mig! och ska så fortsätta resten av dagen och hela morgondagen också är det tänkt. Dvs Inget socker, inget vitt mjöl, inget kött, inget ur aluminiumburkar, eller plast, och basfödan ägg ska också bort, likaså tobak, alkohol och lugnande medel ;)  men frukt och grönsaker är i alla fall ok, plus några liter vatten, så månne man inte ska överleva?

I kväll tror jag faktiskt att jag ska stiga på vågen, länge sen sist.
Och så måste jag komma ihåg att plocka med passet.
För första gången i mitt liv ska jag ut och resa utan att ha någon egentlig koll på biljetterna, känns ganska skönt må jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar