tisdag 23 september 2014

Det var den semestern...

...nu är den över, och i morgon är det då arbetsdag igen.
sitter då här med lite blandade känslor. Vart försvann den? den efterlängtade semestern?

Å andra sidan hanns det ju faktiskt med en hel del också, och jag är onekligen en erfarenhet rikare!

Veckan på Island var fantastisk, om än regnig. Endast två dagar med sol, förövrigt regn och blåst, men eftersom jag trivs i ruggigt höstväder så var det riktigt uppfriskande och skönt efter sommarens värmebölja! Delar här med mig av några Islands pärlor;

Strandpromenaden i Keflavik
Kyrkan i Reykjavik

Träff med tjocka släkten

En av de "förstenade" Jättarna i Keflavik
Strokkur i Geysir
Strokkur i Geysir

Gullfoss

Gullfoss
"Selfie"inte att föglömma, och tack för trevligt ressällskap!
Gullfoss
Pingvellir vid förkastningen där noramerikanska och europeiska plattorna glider isär
Pingvellir med nordamerikanska plattan synlig
Pingvellir
Pingvellir
Hekla
Blå lagunen - dopp i storm och ösregn :) Underbart!
Detoxen, som var det huvudsakliga syftet med resan (som jag skrivit om tidigare) tog 3,5 kg, den minskade också på det viscerala fettet och under vistelsen sänktes blodtrycket från 148/82 till 100/62, så där ser man hur mycket kosten höjer på blodtrycket, och vad en detox gör för kroppen!

Men om man betänker att alla lämnar kvar lika mycket eller mer av sin vikt på Island... så tänk hur tungt ska inte Island bli till slut ;) ?
Jag syftar nu främst på våra grannar i Keflavik och inspelningen av Islands biggest looser. Detta gäng rörde sig också i våra korridorer.
Damerna...
...och herrarna

Och de var tidigt i gång! Redan halv 6 på morgonen traskade de iväg till första passet!

Denna sista semesterdag har också jag kört dubbla pass på gymmet utan problem. Och det känns riktigt skönt att veta att de 3,5 kilo som gick förlorade på Island faktiskt inte var förlorad muskelmassa. Nu är jag också fri från den envisa förkylning jag dragits med i flera månader, den liksom bara rann av mig med resten av gifterna som värkte ur min kropp... som sagt en erfarenhet rikare, svårt att förklara, men något jag absolut rekommenderar! Jag vet inte när min kropp senast kändes så lätt och rörlig! En tanke... hur övertala maken till att följa med nästa gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar