måndag 13 oktober 2014

Tiden rusar...

... och vi med den! Och vips var den underbara hösten här!



Löven gulnar och dalar sakta ner från träden. Marken täcks av en färgsprakande matta i allehanda färger och växtligheten går till vila för att snabbare än snabbt vakna upp till en ny vår igen...

Delvis har också jag gått till vila och lagt alla måsten till sidan. I helgen hängde jag upp de sista gardinerna (sakta kommer man lången väg). Strykbrädan mitt i vardagsrummet har jag nu retat mig på i flera veckor, så den stoppades bort, och så gjorde jag avslutningsvis en "jenny" :)
Dvs jag hängde helt resolut upp gardinerna ostrukna! Men istället för att spraya vatten på dem för att få dem släta och fina så använde jag min "ångare" och det gick precis lika bra!

Fritiden går i dagsläget åt till att sticka, ett nöje som tyvärr legat på is i flera år, och därför vill jag inte riktigt hinna med alla "måsten" men vad gör väl det? huvudsaken är väl att man har roligt och trivs med tillvaron!?

Ihelgen hann jag också med en avstickare till Vasa för att ta del av denna information, något att återkomma till senare.

Förövrigt är denna tid på året min mest "bisiga" tid arbetsmässigt, ibland känns det tom lite stressigt att ta sig iväg till gymmet för den nödvändiga motionen, och därför är det skönt att bara koppla av med stickningen vid hemkomst.
Stickningen är förövrigt också ett mycket bra alternativ till kvällssuddet framför datorn!

Och ännu ger också mitt lilla hobbyväxthus nästintill ekologiska frukter, men där sjunger det nu på sista versen. I helgen åker de ut, de stackars plantorna.
Men i bland kan det ha sina fördelar med att vara lite sent ute - sen sådd ger uppenbarligen skörd ännu i oktober ;) och dessutom utan extra värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar