fredag 17 oktober 2014

Vardagslyx!

Ja vad är det?

Jo, dagens vardagslyx, så här en helt vanlig fredag, betyder att jag helt plötsligt fått en ledig dag! som jag nästan kan bedriva hur jag vill!
 I går vid sänggåendet sa jag; "I morgon tänker jag inte stiga upp..." men nog var jag trots allt uppe redan 8.15 och satt här i min egen hörna :) .

Dagen idag var egentligen avvikt för salvakok, (eftersom mina handleder, armar och axlar av någon anledning är i behov av en extra dags vila) men eftersom dottern dök upp och klarade upp den saken redan igår så lyxade min dag till sig, och dagens enda riktiga måste består därmed  av att försöka få salvorna levererade :).
Förövrigt tas dagen som den kommer!

Termometern utomhus stiger knappt ovanför nollan, och den fyrfotade vännen värmer tacksamt mina fötter.

Mysigt! och här sitter jag därför fortfarande i soffhörnan och flummar... jag har också lyxat till det med en smörgås till morgonkaffet, samtidigt som bioresonansen skött om mina spända nack och armmuskler.
Och i den meningen så var det smörgåsen som var den egentliga lyxen, inte varje dag man unnar sig en sådan lyx!
I något skede har jag sagt att jag aldrig tänker avstå från mina dagliga morgonsmörgåsar, men se ibland kan man faktiskt ändra på sina principer också, och smörgåsarna är idag ett minne blott, och lika bra går det.

Utanför mitt fönster ligger havet spegelblankt och andra sidan sundet visar fortfarande upp en färgsprakande prakt dvs. jag kan vila mina ögon på den vackraste tavlan som finns!


 Undrar om det är nu man ska resa på sig ???

Jopp, kl är halv tolv, och solen håller nästan på att bryta igenom molnen.
Dags att klä på sig, hämta in en korg med ved och tända en brasa i öppna spisen. Då är det varmt och gott i stugan då jag och min och vän, kommer hem efter promenaden på våra skogsstigar i frisk havsdoftande luft!
Lyxigt? Ja men visst!

Jag tror faktiskt att vi också ska passa på att besöka skogsgläntan där jag ibland brukar sitta en stund med ryggen mot "min trädstam" medan jag känner moder jords energi fylla hela mitt väsen.

Och med detta lillönskar jag alla mina läsare ett skönt veckoslut! Gör ni som jag och låt dagen idag förgylla tillvaron! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar