onsdag 13 augusti 2014

Omväxling förnöjer!


Vaknade tung i huvudet och med alla rör från midjan uppåt fulla och igentäppta med grön sörja! En vända ut på terassen för att hosta och snora rören rena bjöd på följande underbart vackra syn. 


En magisk himmel och strålande sol! Natten har för övrigt bjudit på blixt och dunder, och lite regn och mycket hosta...

45 minuter senare efter ett ordentligt skyfall, med 5mm regn i regnmätaren så har utsikten ändrats markant!


Också rören är rensade och känslan av att ta emot en ny arbetsdag känns inte helt hopplös trots allt, även om jag igårkväll påstod att detta ska komma att bli min sista natt... ha ha ungefär som då en "riktig karl" blir förkyld!

Förkylningen dök upp som ett brev på posten på måndageftermiddag, alternativt som ett blixtnedslag ;), men med tanke på att det är två och ett halvt år sen sist så ska man väl inte klaga?

Ett välfungerande immunförsvar har jag trots allt, med aktiva vita blodkroppar som genast dräper alla inkräktare.
Hur jag vet det? Jo det gröna slemmet infann sig omgående som ett tecken på det slagfält där mina vita blodkroppar och mikrober stridit aktivt!
Stort tack till min kropp för att den sköter om mig på bästaste vis! Förra gången jag var "dödssjuk" var jag helt frisk efter 5 dygn, och då var det om möjligt ännu mera grönt, så då är det bara 2 dygn kvar nu?
Och hur ska man väl kunna uppskatta det friska om man aldrig får vara lite sjuk?

Livet blev genast mycket enklare och lättare att leva :) Ha en bra dag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar