söndag 3 augusti 2014

Nöjdhetsfaktorn på topp!

Ännu på fredagskvällen såg det ut såhär på vedliderbacken,

en bild från i våras

men efter helgens workout ser det nu ut på "detta viset"!

dagens bild :)

 Två dagar med sex-timmars pass, avrundade med ett par hundra meters simturerer, varvat med paddlingsturer och promemader med hunden.
 Den varma väderleken till trots har ändå morgnarna vara ganska svala, läs ca 19 grader, och vännen har tom orkat springa av sig litet i skogen

Nu känns det skönt i kropp och själ! Ett ordentligt träningspass hela veckoslutet är avklarat, och efter det svalkande doppet och med en frisk sallad och faktiskt 2 hela grillade biffar i magen! känns livet gott att leva!

Att jag dessutom lyckats med vedinkastningen och radandet nästan själv höjer ytterligare nöjdhetsfaktorn, speciellt med tanke på känslan förra sommaren, jag nästan grät av trötthet vid tanken på att behöva uträtta något arbete utanför det ordinarie arbetet... varje kroppslig rörelse orsakade dessutom yrsel.  Utbränd??? Nå nä, men säkert är det den diagnos som skulle ha tilldelats mig vid ett besök till doktorn.
Nej på hösten kunde jag sedermera konstatera både borrelia, anaplasma och rikettsier i min kropp, alla sk fästingburna smittor. När den smittan kommit är för mig en gåta, sommaren innan hade jag faktiskt en fästing fastbiten ovanför knät, men inga röda ringar efter det bettet,  och yrseln började innan dess.
Hur som helst så har jag med behandling med bio-resonans. örter och kosttillskott fått livet tillbaka, och fortfarande har jag inte heller besökt doktorn.
Och trots att arbetet ökat vad det gäller klientel och längden på arbetsdagarna så känner jag mig nu nästan som en duracellkanin, varken utbränd eller deprimerad... bara full med liv!


Och som grädde på moset, det faller faktiskt några regndroppar ur molnen som smög sig in på eftermiddagen. Hoppas bara på ett rikligt regn nu. Vinterveden är ju faktiskt under tak :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar