fredag 15 augusti 2014

I morgon är en ny dag!

Idag blev det en kort arbetsdag! Eftersom jag absolut inte ville överföra eventuell smitta till servicboendena såg jag mig nödgad att avboka eftermiddagens hembesök.

Utomhus har väderleken visat sig från sin bästa sida, soligt, härligt väder med lagom temperatur, och här har jag degat i min soffhörna från kl 12- 18... fy på mig!

Men jag har "köpt hus i spanien", "renoverat med Ernst" och "diagnostiserat" märklig sjukdom med House, och så har jag också hantverkat lite med Martin Timell, så jag får väl vara ganska nöjd i allafall.
Men nu är det tid att röra på fläsket trots allt, även om rörelse framkallar hostattacker.....


Ok...Jag HAR rört på fäsket! Jag hämtade ju kameran ;) och nee det blev ingen yoga ikväll, ej heller någon promenad med hunden, han for istället på cykeltur med husse. Nej ikväll blev det bara soffidrott.
Hostan har ju blara blivit värre under dagen, så i stället för yoga hämtade jag min lilla maskin för att få lite klarhet i vad som orsakar hostan? I flera dagar har jag ju behandlat med bioresonans. Jag har behandlat Influenza och vanlig förkylning ja tom sinuit, eftersom jag hostat upp så mycket "clorofyll". Jag har också behandlat öroninflammationen i vänster öra, och den har gett med sig. Däremot har jag inte lagt någon behandling på lunginflammation, det kändes lite för långsökt... De här dagarna har inte min förkylnining blivit bättre heller, snarare värre, och det förstår jag väl nu. Man kan väl på ett ganska enkelt sätt säg att jag sköt förbi målet...

Analysen kunde berätta att jag har hosta och akut bronchit. Tack det vet jag! :)
Däremot visste jag inte att jag har lunginflammation orsakad av två olika mycoplasmor, mycoplasma agalactiae och mycoplasma mycoides.
Det förklarar de omväxlande skoven med frossa och svettbus, antagligen lite sågande feber? Maken hittade faktiskt en febertermometer härom kvällen, men där blev vi inte klokare heller för den stod konstant på 43 grader :).

Nå well, resten av kvällen vet jag vart min behandling ska riktas, och i morgon är en annan dag, en friskare dag. Och då kanske det kan bli både promenad och yoga, ja kanske tom en paddlingstur? Den som lever får väl se. Åtminstone har hostan lättat nu för en stund .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar