lördag 22 februari 2014

Jepp, det ljusnar!


Vi skyndar oss ut, vill ju inte missa... Tänker den bryta igenom?


Alblomningen är snart i full gång, så de som lider av pollenallergier kanske bör börja förnya sina recept redan nu?
 Jo lite av solens strålar fick vi känna på, och de värmde skönt.


Ljuset är så välkommet efter denna långa, gråa, trista höst, och jag hoppas verkligen inte någon vågar påstå att vi haft vinter alls i år?! Nej, tvi vale för detta slask!
Nå ännu är det långt till påsk, så månne inte jag ska få min riktigt mysiga snöstorm ännu? Tänk bara när vinden viner i knutarna och snön piskar i kaskader över sundet och täcker fönsterrutorna...Härligt då att kura ihop sig framför brasan, saknar det såå... Skynda, skynda kära snöstorm, det är bäst att få det avklarat så vi slipper snöstorm till midsommar, eller?

Med ljuset ser man också de smutsiga fönsterrutorna, och blomstren som bör planteras om, och därmed blir det väl bara att dra på skinnhandskarna och köra igång, eftersom en stor del av mina "blomster" ser ut så här...





De verkar trivas hos mig! Men det bästa är nog trots allt att de drivits upp från frön, av min kära mor som gick bort för sju år sedan.
Och de bara växer, och jag har inte en aning om hur stora de kommer att bli?



Men detta är ändå min stolthet!


Den blommar nu om för 3,e gången! Och jag som inte trodde att jag kan sköta orchide'r, eller är det kamske just därför den blommar igen? Den klarar sig så bra utan skötsel!-

 Och så har vi då dessa, som ligger  och väntar på att komma i jorden, så ljuset är välkommet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar