måndag 17 februari 2014

Dunder lunchen

Så ser den ut, den lunch jag ätit den senaste tiden, med lite variation. Kanske inte den mest attraktiva för ögat, men sprängfylld med näring!



Eftersom jag är hopplöst dålig på att hålla regelbundna mattider, hoppar över mål och dessutom, eller ska vi kanske säga på grund av det, är som hungrigast sent på kvällen så har jag lämnat bort frukosten helt. I stället äter jag en lunch bestående av chiagröt. Vad den sen innehåller förutom chiafröna varierar.

Ovanstående består av 2,5 msk chiafrön, som fått svälla i lite havremjölk och 50ml aloejuice.
1 kivifrukt, 1/2 banan, 1 tsk macapulver, 2 tsk aroniapulver och 1 msk vetegräspulver och saften av 1/2 citron. De 3 kapslarna är kattklo som jag tar tillsammans med mat.

Förutom dessa kapslar knaprar jag också, på maten, 50 µg D-vitamin, 1 Glutation-multi, 1 C-B synergi, 4 kapsl chlorella,  2 carnitin, 1 fenylalanin, 1 citrulin, 2 capsl acaibär, 1 afrikansk mango, och 1 olivbladsextrakt. Ibland när tillgång finns tar jag också en Noni-max shot. Och sen är jag fit for fight!

Jag vågar dessutom fuska lite med kosten, med rent samvete, resten av dagen...
Inget jag rekommenderar, dvs att fuska med kosten. Och jag skulle absolut inte fuska om jag hade annan möjlighet.
Jag har funderat på att efterlysa ett mål färdigt lagad husmanskost, måndag till fredag, kanske finns det någon som kan koka en portion extra därute, i närområdet, om de ändå kokar till sig själva? Mot betalning naturligtvis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar