fredag 10 januari 2014

The choice is yours!

 Jag satt för en stund sen och lyssnade på en underbar människa, med tårarna rinnande längs kinderna, och jag hoppas att alla som läser detta också väljer att se och lyssna på nedanstående länk...

Valet är mitt, eller ditt, hur man nu sen väljer att se på saken. Vi har alltid en valmöjlighet. Våra dagar fylls av en massa val varje vaket ögonblick av våra liv.
Den stund vi slår upp ögonen på morgonen står vi inför vårt första val för dagen, ska vi blunda igen och fortsätta sova? eller vakna - stiga upp och påbörja dagen? Antingen väljer jag att känna att detta är en ny härlig dag full av möjligheter och som kan bli ännu bättre, eller också börjar jag med att känna efter vad som känns fel och kanske utgår från att det bara kan bli värre?
  På samma vis  fortsätter dagen... valen sker vanligtvis helt omedvetet, men det är ändå ett val. Om jag spiller mitt morgonkaffe i knät kan jag välja att skratta och se det positiva i att jag nu får möjlighet att dra på mig ett par snyggare byxor eller också kan jag surna till och låta ilskan förstöra resten av dagen.
Vi kan antingen välja att låta oss påverkas och nedslås av negativa människor i vår omgivning, eller också kan vi gå undan eller varför inte omtänksamt påpeka vårt medkännade till den andra för att hen "råkar ha" en dålig dag.

Hur jag låter mig påverkas av omgivningens negativitet är mitt val.

Vad "det blir" av mitt liv är mitt val! Mitt liv blir inte som det blir pga av en massa olika omständigheter som förstört mina möjligheter...

               

http://shockable.com/called-worlds-ugliest-girl-response-unbelievably-beautiful-literally-cried/

Mitt/Ditt liv blir som det blir pga vad vi väljer att göra det till!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar