måndag 6 januari 2014

Äntligen Vardag!



Jag tror snart jag börjar se spöken efter alla dessa lediga dagar...


Igår eftermiddag tog jag en runda med hund och kamera.
Knäppte lite här och där ibland med blixt och ibland utan, bara för att se hur man kan se samma sak på olika sätt. Vid hemkomsten gick jag igenom bilderna och blev lite konfunderad...

  Vem i allsindar var det som gick förbi min kamera där i skogen med en ryggsäck på ryggen? Och jag som inte ens fick en chans att säga hej...



Nåja, blixten fångar upp så mycket som man inte ser med det egna ögat.



Träsket, grått och ruggigt, men ändå underbart vackert och skönt i den friska luften.

 

 Samma bild,med blixt, och träsket blir mörkt nästan hotfullt, medan omgivningen nästan badar i ljus, och jag kan plötsligt konstatera att det regnar. :)

Det ska bli riktigt skönt att få återgå till den normala vardagen och få dygnsrytmen återställd. Jul och ledigheter i all ära, men i år blev det lite väl många lediga dagar och i vårt hus är det detsamma som sena nätter, och därmed sena morgnar, läs dagar, och allmän tröghet. Inte bra för en kropp som är van att befinna sig i någon slags konstant rörelse.
I morgon är en annan dag... och då påbörjas igen träningen som nu legat i dvala, två pass på gymmet ska det bli i morgon efter avslutad arbetsdag. Härligt!


 Visst har väl både höst och vår sin tjusning?! Men nu efterlyser jag lite vinterväder också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar