tisdag 26 juli 2016

Kvällstur runt broarna


Andra jagar Pokemon men jag hittar bara hjärtan :) (2 på denna bild)
I dag har det regnat hela dagen, men lagom till kvällsturen bröt solen genom molntäcket.
Endast några droppar regn kom under den 1,5 timmes turen.
 Men här är lika vackert oberoende av sol eller regn, det ger ju bara olika färgskiftningar.
Jag gick ikväll längs med vägen upp mot sjukhemmet,  sen tog jag vägen ner längs med älven fram till bron som skiljer Årdalsvattnet från älven. Årdalsvattnet är på sitt djupaste ställe 186 meter, en sötvattens insjö, som fylls på från fjällen.
Sen följde jag älven en bit på norra sidan men svängde sen upp på höjden. Ner kom jag tillbaka över bron som skiljer älven från Årdalsfjorden. Sportstrackern visade på 5,4 km runt broarna men det tar ju väldigt lång tid då kameran är med :)

Plockar in bilderna vartefter vägen...

Den svarta peugeoten är min tjänstebil
Årdalstangens sjukehjem
Bron som skiljer Årdalsvattnet från Årdalsälven
Årdalsvattnet  lugnt, stilla och hemlighetsfullt


Fiskande pojkar i älven



Tyckte blåklocke-hjärtat gjorde sig så fint mot muren

ljusspel




Hemma! Och någon verkar ha huggit ut ett stort runt hjärta i fjället medan jag varit borta
Sportstrackern som jag haft med mig bekräftar det gubbarna på Tangen berättar alla synliga fjäll runt omkring mig är alla ca 1000 meter höga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar