måndag 7 juli 2014

Njut av sommarens soliga dagar!


Här är hon min "Red Necky" redo för en ny tur i det vackra sommarvädret, många paddlingsturer har det blivit i det vackra vädret, och flera lär det bli om värmen fortsätter. Eftersom jag ju inte är någon riktig värmeentusiast så är det skönt att kunna smita ut på det något svalare havet.

Kvar på bryggan lämnas Klasse som kom till oss som flyttfågel från Junkarsgrund i helgen. Han får stå kvar och vakta hamnen medan vi är borta.

 Enda stötestenen i min tillvaro är min tilltagande sjuka vänstra axel, (fast egentligen är ju det hela armen som smärtar från handled till nacke) men med paddeln i hand och endast vattnet som skvalpar under röven har man ju gott om tid att fundera över varför den smärtar?
Vänster står för det kvinnliga, och höger för det manliga. Vänster för bekymmer på morssidan och höger för bekymmer på farssidan.... nå det är ju något som jag kan utesluta i dagsläget eftersom de bekymmer som kan tänkas ha varit redan är analyserade, genomgångna och avslutade.
Återstår då tanken på överansträngning... Något som i mina öron klingar väldigt illa just nu och är inget jag ens vill tänka på i dagsläget! så jag väljer att tro att smärtan beror på den svaghet i vänstra sidan som jag märkt av sen paddlingen inleddes, en svaghet som gör att jag hela tiden får paddla mer med vänster arm för att manövrera kajaken rakt framåt.
Därmed står det klart för mig att det bara är att fortsätta paddla tills armarna blivit jämnstarka!
En tur med apostlahästarna och den fyrfotade vännen hinns också med innan det är dags att bege sig till mottagningen och påbörja dagens jobb. Det gäller att passa på att njuta av de lediga stunderna och inte ens jag klagar på varma härliga sommarmorgnar, och om man bara tar man sig upp med tuppen så hinner man faktiskt med en hel del...

Njut av sommarens soliga dagar!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar