söndag 13 juli 2014

Dagen idag, en härlig dag!

Även om jag känner mig smått förundrad...förstår inte riktigt vart det sunda förnuftet hos vissa personer försvinner? Vad är det för sorger och bedrövelser som döljer sig bakom det hat som en del väljer att försöka tvinga på andra helt okända individer? Vad är det som får en människa att döma andra människor utifrån vad de själva valt att se som den enda sanningen?
Strunt samma... hoppas de finner den lindring de söker :)

För övrigt är det första dagen axeln har varit smärtfri på en tid och jag tackar Lasse för de tips jag fick igår vid genomgången av Rayonex nya automatiska testsystem. Systembehandlingen gjorde susen!
 Ullas massage i torsdags hade säkert också den sin del i tillfrisknandet, men igårkväll redan efter första systembehandlingen kändes en skillnad och paddlingen gick som en dans. Och jag är mycket tacksam för att det finns hjälp att få när det behövs.

Dagens tur gav mersmak. Men den gav också en välbehövlig svalka i den tryckande hettan och det kom att bli ytterligare en tur idag, runt Ledören.

Första gången för min del, och pga av min axel var jag allt lite tacksam för att det blev en tandempaddling med syrran.
En helt underbar tur i den nästan 30 gradiga värmen, och det spelade inte så stor roll att vattnet droppade från paddlorna och fyllde sitsen. Jag var blöt som en dränkt katt vid hemkomsten men ack vilken härlig känsla i kroppen!

Helt passande i hettan så håller vi nu också på och renoverar bastun, vilket betyder att varmvattenberedaren fortfarande står på terassen, och kallvattnet i duschen ja det är kallt! och riktigt isandes kallt!
 Ny panel har vi spikat in i helgen och mattan är handlad, men tvärtemot vad jag trott så sitter tydligen inte mattläggarna och rullar tummarna i väntan på att jag ska höra av mig!?
Håll med om att det är lite taskigt :)... eftersom jag så sällan vet dagen före vad som kommer att hända dagen efter.
En tanke efterföljs vanligen av en handling, ibland tom innan tanken hunnit slå rot... så nu är det kanske bara att hoppas på ett ljummet sommarregn!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar