söndag 31 mars 2013

Efter atlasbalanseringen


Det har nu gått mer än två veckor sedan Angela la min atlaskota på plats. Två veckor av förundran och förändring.
               
Felplaserad Halskota Atlaskota Korrigeras Med AtlasPROfilax
atlas i felläge - sedd nerifrån
Felplaserad Halskota Atlaskota Korrigeras Med AtlasPROfilax
atlas i rätt läge -sedd nerifrån
                                       
korrekt atlas - sedd bakifrån
                                   
Vad har då hänt på dessa 2 veckor, är det säkert någon som undrar?

Gamla smärtor, skador och spänningar har gett sig till känna. Höger axel har varit ordentligt sjuk, också knäna har varit sjuka, men de har ju också orsakat besvär tidigare och försöker nu kroppen rätta till obalanser i musklerna så är det ju självklart att det känns både här och där.

Men huvudet rör sig ganska obehindrat åt båda sidorna! och det är något nytt efter många år av stelhet i nacken. En stelhet som jag nästan börjat bli benägen att skylla på åldern... Mitt bett har också förändrats och underkäken har flyttats framåt, med den påföljd att käkspänningen har släppt. Tyvärr har ju kirurgen redan  flyttat fram min käke för många år sedan så mitt bett stämmer inte riktigt just nu, och det är något som tandläkarna ska få ta sig en titt på och kanske också lära sig något av för framtida barn och ungdomar med bettproblematik? Varför flytta på tänderna om det bara räcker med att lägga en kota i korrekt läge?

Huvudet känns flera kilo lättare, axlarna och armarna är rörligare, och ryggraden har blivit väldigt mycket mera rörlig! till och med höger höft är mjukare!
Dessutom har balansen blivit mycket bättre, något som märks tydligt på yogapassen. Svindeln kan jag nästan påstå är borta...Tinnitus tror jag har förbättrats...Synen tror jag också har blivit bättre, för jag tycker nästan mig uppleva att jag ser för bra.

Så... JA! jag är då helnöjd! En riktigt bra investering för hälsan och framtiden!



1 kommentar:

  1. Blir spännande att se resultatet snart...jag har ju ordentligt överbett! Den som väntar på något gott....

    SvaraRadera