söndag 3 mars 2013

Busväder och flunsa-epidemi

Influenzan hålls tillbaka, tror jag, men bus-vädret var det inte mycket att göra åt.

I går morse stod hela himmelen i brand så det var bara att förstå vad som var på gång...




Flunsan däremot, som gav sig till känna redan på onsdagen, fick ge vika, trots att personalen fallit som flugor de senaste dagarna. Men det var envist!
 Normalt brukar det hjälpa med bastu och ångandning med teatree+beckolja + 100mg zink, 1000mg C-vitamin, 6000 µg A-vitamin, 20µg D-vitamin + 1ml echinacea varannan timme + en spraydos Gileadensis varannan timme. Och med bio-resonansens hjälp fick jag faktiskt förloppet hejdat på torsdag kväll, och hann nästan tro att slaget var vunnet...

Men fredagmorgon slog det till med ny styrka!
 Mera Bio-resonans och  förutom den tidigare dagliga dosen vitaminer utökades artilleriet med lactovital och astragalus 10 droppar varje timme. Bara en timme efter att jag gått på nattskiftet fredagkväll försvann flunssa-symtomen!

Så där har ni mitt recept på att slippa förkylning/influenza. Det krävs lite envist arbete men envishet ger resultat!

Och det var ju inte heller för att få influenza som jag hoppade in som "sportlovsvikarie" :)

Efter regn kommer också solsken, så och efter snöstorm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar