måndag 27 juni 2016

Tack för en underbar vanlig dag



 Man glömmer så lätt bort tacksamhetskänslan när allt verkar gå fel? Idag är en sån dag då jag tänker att om jag nu slänger abbornäten i sjön... Bränns fiskarna vid då? :)

Nej , givetvis inte,  det är svårt att bränna vid fiskar som simmar i sjön... Men om jag fastnar i tanken så stannar nog näten på land och fiskarna simmar vidare i havet :)

Nå hur som helst näten får nog stanna på land idag, och fiskarna får simma vidare en stund åtminstone...I stället väljer jag att göra något jag vet jag gör bra! Jag struntar i det som borde göras och plockar fram garn och stickor, det passar en regnig dag som denna, och dessutom är det något jag tycker om att göra! Det är ju ändå min semesterdag!

Jag har ju normalt gått in för att använda attraktionslagen som fungerar riktigt bra bara man kommer ihåg känslan, och inte som idag glömmer bort...
Troligen därför allt blev fel efter att de torkade torkade tomaterna brändes vid?  tom bankkontot visade fel...
Därför kom jag på att shit, jag tänker ju fel! Jag känner fel! Jag fokuserade ju på känslan av besvikelsen över de brända tomaterna, och jag fick bara mera av den känslan, i stället för att känna tacksamhet och glädje över det lilla.

Så det blev att känna efter, vad skulle just nu ge mig den största glädjen?
Och jag kom på att jag nog skulle focusera på känslan när jag går in på banken och betalar bort alla lån på en gång... Hur skulle det kännas?
Jag kände skrattet bubbla djupt nere i magen för att sakta söka sig uppåt, och plötsligt bara kom det glädjeskrattet när jag gick ut från banken och alla lån var betalda! ( Vilken tur att man är ensam hemma :)
En härlig känsla, den där glädje och tacksamhetskänslan! Det kändes bra mycket bättre än känslan från tomaterna...Och vad hände då? Jo naturligtvis en helt annan summa på kontot- jag var ju bara tvungen att kolla :) Härligt!



Och från Agneta Fältskog var det sen bara ett litet kliv över till filmen Mamma Mia, något som garanterat gör en på gott humör, så glad att ha den på DVD :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar