måndag 13 juni 2016

Ibland behövs kompromisser

Lite stolt är jag allt över mig själv!

Istället för att fortsätta tjatet om husbondens matvanor, så gick jag honom till mötes.

Eftersom han vägrar äta annat än bullar och kakor, till frukost middag och kvällsmat - om han ska göra det själv, så då får han väl fortsätta så.

Och som den goda hustru jag är så får jag då se till att det finns kakor att äta, så därför blev det ett litet bak av man tager vad man haver...och här är en del av ingredienserna :)




Den vackra kakan är bakad av 4 ägg, 1,5 dl kokossocker, 1,5 dl av synergys SLM proteinpulver, 4 rivna morötter, 2 rivna äpplen, 1 dl krossade linfrön, 1 dl eko vetemjöl, 2 dl Kikas havreflingor, 1 dl virgin rypsolja, 1/2 dl Jordnötssmör, 2 tsk matsoda och rikligt med kanel, ingefära, kardemumma och nejlika. Riktigt saftig och god om jag får säga det själv. Och för första gången bröade jag formen med krossade linfrön, och det fungerade riktigt bra!


Och frukostmuffisen rördes ihop av 4 ägg, 1,5 dl kokossocker 2,5 dl ekovetemjöl, 1,5 dl Kikas havremjöl, 2 tsk matsoda, 1,5 dl Synergys SLMpulver, 1 dl solrosfrön, 2 dl grynost, 3 mosade välmogna bananer, 2 mosad kokta potatisar,  3 dl mixade svarta vinbär och 2 dl blåbär.

Så fick det bli - kakona till makan! och jag slipper tjata, och båda är mer nöjda!

Lite vörå pop :) Pa to ta na kako med KAJ https://www.youtube.com/watch?v=9FgCNV2yYOk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar