lördag 18 juni 2016

Det finns något bortom Bergen...


Jo det gör ju det... Och den där nyfikenheten att ta reda på vad som finns där på andra sidan bergen verkar ju aldrig gå över? Eller är detta något som gäller endast mig?
Nå väl, nu är det hur som helst dags att ge sig ut på upptäcktsfärd igen. Och spännande är det att få träffa nya människor, uppleva nya saker och nya ställen.

Jag hade hoppats få fara till det natursköna Sogn og Fjordane, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig, så istället blir det Lillehammer 4 veckor i sommar, men flott de også. Och avståndet därifrån till Geiranger är ju inte så långt så dit ska det väl bli någon utflykt, kan tänka.

Nu har jag ju igen arbetat mer än tio år med samma sak, (tiden går ju så fruktansvärt snabbt när man får arbeta med det man älskar att göra) så det är hög tid att få lite avbräck i tillvaron ett tag, för att pröva på lite annat - något helt annat... Det är annars så lätt hänt att man stagnerar, och börja rulla på bara för att rulla...

 I sommar kommer det då att bli en ordentlig semester, trots allt - och betald semester för en gångs skull :) Så hör du nu till dem som vet att du borde söka dig på massage eller behandling, men inte har fått det bokat? ja då är det hög tid att boka tid nu, annars kan det dröja ett tag innan jag blir tillgänglig. Tider finns nog ännu, fram till 14 juli är jag i jobb och sen är jag tillbaka först i slutet av augusti.
http://bioenergica.bokadirekt.se

För ett 15-tal år sen så beställde jag en astrologisk karta och fick då svaret att det fanns en sång som man kunde säga var skriven för mig, och det var just Dan Anderssons "Omkring tiggarn från Luossa" Det finns något bortom bergen som lockar och väcker längtan :)

Här med Sonja Alde'n  https://www.youtube.com/watch?v=N01MafJjiMY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar