lördag 6 februari 2016

Varifrån kom värmen?

eller kylan kanske man också kan säga?

Jag fick influenza! Lite förvånande, men kanske inte helt oväntat trots allt? Jag har ju gått på sträng diet i en veckas tid, vilket förstås kört kroppen i botten. För att förhindra flunssan som rasar vilt i bygden  har jag tagit 3 proargi9+ /dag. Men, men värmen o kylan kom trots allt.

Attraktionslagen fungerar :)

Jag var rädd för att bli sjuk, och visst som ett brev på posten kom flunsan. I går morse vaknade jag med en rivande hosta som höll på att vända lungorna ut och in och varje hostattack gav blodsmak i munnen.  Fullt artilleri las in med immunhöjande örter och antioxidanter och förstås en msk manukahonug, sen upp i fåtöljen och bioresonansbehandling på. Och det kändes ganska bra, trodde nästan att jag fick det svängt. Så det blev en sväng upp till mottagningen.

Men på eftermiddag när jag kom jag hem, stöp jag som en fura upp i mysfåtöljen med fårfällen bak ryggen, den långa, tjocka varma fleectunikan på och dunjackan jag hade på, så tog jag förstås inte heller av. Ett extra par ullstrumpor, två stycken fleesefiltar, ytterligare en fårfäll runt benen, och duntäcket överst.
Först kl 21 var det dags att börja lätta på alla täcken och filtar och klä av. Då var termometern upp i 39 grader.

Förvånande, ytterst förvånande??! Jag har ju inte haft feber på många, många år.
Har jag haft lite stegring så har jag känt mig dödssjuk. Men sen har jag också fått dras med grymma förkylningar som inte velat ge med sig, så mitt immunförsvar har nog varit ur bruk taget under många år.

Det var lite fashinerande att känna hur kroppen arbetar när den utsätts för virusattack. Samtidigt som jag kände att bålen var brännhet så var benen och armarna iskalla.  Och jag frös så jag skakade. All tillgänglig värme fördes iväg till de vitala organen för att med värmeökningen ta död på inkräktarna. Tydligen tycker vårt immunförsvar att våra armar och ben är mindre viktiga för vår överlevnad ;)
 Envist höll jag emot och lät febern arbeta. Med huvudvärken ville nog ha en ibumax innan jag gick till sängs vid 24 tiden. Och därmed bröt jag också det arbete mitt immunförsvar höll på med, tyvärr.

Idag har jag mått bra, och vaknade "frisk" men har legat till sängs hela dagen, och druckit en hel del vatten, men efter kl 16 har tempen igen börjat smyga försiktigt uppåt, så nu går den åter över 38 grader.
Ingen direkt hosta mera, bara lite slem och ingen snuva, men feber medför ju värk på diverse ställen så nu får vi se hur länge jag orkar hålla ut. Men jag räknar nog med att vara helt frisk på måndag :)

Huvudsaken immunförsvaret är i skick :) och klarar av att ta död på alla oönskade inkräktare.

I bland kan det också vara skönt med fullkomlig vila och sällskapet har gett mig stort nöje. Rekommenderar dennna bok om vår tarmhälsa. Den är skriven på ett humoristiskt sätt så den är långt ifrån tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar