söndag 7 februari 2016

Gumman frisk och vågen åt rätt håll

Då var den över, kickstarten. Egentligen har den inte orsakat omak överhuvudtaget, utan det har gått riktigt bra! Förutom influensaangreppet i slutet av veckan.

Senaste söndag på body-relaxation blev jag riktigt förvånad över att musklerna var så starka, eftersom jag tillfört endast ca 600 kcal flytande föda fredag/lördag. Musklerna kändes faktiskt piggare och starkare än tidigare, och det tillskriver jag förstås den ökade dosen proargi9+.

Här är beviset :) Tyvärr lite styvt efter flunsan, så jag vågade inte släppa taget ;)
Alla som läst mitt tidigare inlägg vet ju att det inte räckte med att öka på argininet, utan jag fick influensa trots allt. Och varför skulle jag inte få influensa när alla andra fått den?
Men helt ärligt, så tror jag faktiskt att jag klarat mig om inte kroppen varit så stressad pga matbristen.

Den största skillnaden verkar ändå vara att många har fått ligga till sängs i två -tre veckor medan jag är mycket tacksam för att min influensa tydligen gick över på 2 dygn, så visst känns det som det hjälper? :) Och kl är 18.00 och fortfarande bara 36,8 så jag anser mig frisk!

Nå tillbaka till kickstarten; Det viktigaste är att mitt delmål har uppnåtts. Det var lagt till -3 kg de första 9 dygnen. Och resultatet blev - 3,4 kg så jag är helnöjd!
Dessutom visar måttbandet på - 4cm i midjan (det hade gärna fått vara mera) men mest märks det kanske på låren. Celluliterna har minskat märkbart och låren är fastare. Och ansiktet ska ha blivit mindre sägs det, men där har jag ju inga mått att jämföra med.

Denna vecka har jag nästan inte tränat heller, det blev bara två pass tyvärr. Måndagen glömde jag helt bort. Tisdagens dogwalk slog bokstavligen benen undan mig, och jag stöp som en fura och landade på underarmen, med en sträckning i deltoideus som följd. Så det blev att ställa in tisdagens tre pass.
SBT på torsdag gick däremot riktigt bra, och så slog ju flunsan till på fredag...
 Tänk om jag kunnat träna normalt... då hade jag säkert haft ännu bättre resultat.

Men jag är mer än nöjd! så nu är det bara att fortsätta härifrån mot nästa mål som är satt till midsommar, med ett par delmål däremellan.

Idag har jag lyckats få huset städat, sängkläderna bytta, och en kort promenad upp till skogs blev det också i regnet. Jag kunde ju inte dra ut den fyrfotade vännen längs vägarna, för nu kan man nog varna för klass 1 halka!

I morgon är det måndag och livet återgår till det normala, förutom det där med kosten och vattenmängden då...
Men annars är det jobb och gym och allt som gör livet gött att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar