fredag 13 juni 2014

Vardagslyx

En helt vanlig fredag, men en ledig fredag! Som egenföretagare har man ju möjligheten att boka in en dag ledig, bara för att man känner för det. Må så vara att det är semestern som är uppdelad i många små semestrar, men en riktig lyx är det att få vara hela dagen ledig!
Ännu mera lyxigt är det att ha ben som bär mig och fungerar, och som kan ta mig på promenad med kameran och den fyrfotade vännen.

 
Jag har förmånen att ha ett välfungerande luktsinne och det låter mig njuta av försommarens ljuvliga blomdofter, jag andas in alla de dofter som kittlar min näsa. Mycket godare dofter än de syntetiska parfymdofter som benämns lyxiga... inga syntetiska dofter kan mäta sig med dessa ljuvliga, underbara dofter.


Många nyanser av grönt! Vilken lyx att ha ögon och en syn som kan särskilja alla dessa nyanser av grönt, jag kan inte ens räkna dem alla... och där finns dessutom flera nyanser av vitt, violett, gult, blått, rött... Ja hela naturen är ett färgspel och jag har förmånen att kunna njuta av detta färgspel!


Och musiken är ju för underbar, jag omges av kvitter i olika tonarter och stämmor, ackompanjerade av vinden sus och vågornas brus, och allt detta har jag förmåga att höra, vilken lyx!

Medan jag vandrar med min kamera vandrar tankarna i samma takt, det är ju detta som är livet! Jag har förmånen att få leva, att kunna röra mig, höra, se, känna och känna dofter, inget som är alla förunnat...och som Tack lovar jag att börja njuta mera av denna enkla härliga vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar