tisdag 24 juni 2014

Man kan överraska sig själv!

Igår var det en helt vanlig måndag, eller kanske inte helt. ;)
Vanligtvis brukar måndagskvällen innebära jobbkväll med sen hemkomst, men denna måndag var vikt för salvakok och tvåltillverkning och till min hjälp fanns min duktiga sommarhjälpreda.
Och nu har vi fyllt på lagret  med mirakelsalva och djuprengörande tvål.
De timmar vi knegade på med tillverkningen slapp vi minsann frysa. Värmen från den gamla vedspisen gjorde att man snabbt glömde den kyliga väderleken utomhus.

På eftermiddagen skiljdes våra vägar, och jag for hem till mitt för att njuta av en extra ledig kväll.
Vovven blev motionerad och katten (som tydligen fått sig en rejäl smäll någonstans?!) blev behandlad och kurerad för haematom, muskelskada och revbensfraktur med bio-resonans.
 Tåls att upprepas... En helt fantastisk maskin min rayonex ps 10 (denna med VET program)!

Maken kom senare hem efter en lång arbetsdag och kunde berätta om min systers köp av kajak.........och där sitter jag 2,5 timme senare och paddlar i min egen, alldeles nya röda, fina kajak!
Tala om att överraska sig själv. Ibland kan jag tom själv förundras över mina snabba beslut! :)

Nåja, tanken på en kajak har funnits där länge, men det var väl först nu det rätta tillfället kom att infinna sig.

Kvällens paddlingstur inleddes med årets första ofrivilliga dopp, men skam den som ger sig!

På med lite torra och varma kläder samt gubbens fiskarbyxor, för att inte kyla ned lilla rumpan i den nu nedblötta sittrumman, och sen bar det iväg...


.... i den lilla röda för att hämta "lekkamraterna" i deras orange "eldflamma".


Ikväll var det inte ens lugnt i vår annars så lugna hamnbassäng, men det kanske bara är till fördel att lära sig känna på hur den beter sig i vågor, innan man nu får för sig att sticka i väg på "långtur".
Lite ljummare kändes det i luften i kväll men ännu så länge kan jag bara fantisera om hur det känns att paddla på ett spegelblankt hav under solens värmande strålar... härliga tanke! (så vänta bara; här ska nog gäddhänget få sig en riktigt rejäl omgång i sommar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar