söndag 16 mars 2014

Det våras i sundet

Och se nu ryms all is som finns kvar på samma bild :)



Nordanvinden har öst på med sin isande kyla, trots att termometern visat plusgrader. Och det är bara att konstatera;
Det blev inte mycket till vinter i år, bara två månader har vi haft is, och snön? ja den har lyst med sin frånvaro!

Mörkret och den eländiga vintern som inte har varit vinter , utan en lång tråkig höst... har medfört att vi har haft en solresa spikad till påsken, men eftersom bolaget ställde in vårt flyg och våren behagar komma så tidigt detta år så har vi ändrat våra planer radikalt... och nu är planerandet i full gång igen...


Planerandet, förväntningarna och packandet är för min del en stor del av själva resan, och nu ser det nästan ut som om vi äntligen ska ge oss tid att gå färdigt vår vandring mot Santiago de Compostela, i höst.
 Men hur jag än har försökt boka flygresa många, många gånger idag så har det inte lyckats. Jag får väl försöka ta nya tag i morgon, och fortsätter strulet, så är det väl inte tänkt att det ska bli av i år heller? Min medvandrare säger dock att vi ska ta bilen till slutmålet, och kanske blir det så? eller kanske finns det annat planerat för vår del? :) Den som lever får väl se...

Nu ska vi bara njuta av våren och allt den för med sig, den inplanerade semestern i påsk står kvar, och det blir en skön vilsam semester i hemknutarna.

Kanske lika bra så :)

Helgen har också bjudit på en underhållande show i härlig Flower of Power anda. Verkligt sevärd show av Rockbultarna och Double Up :)

Dessutom har jag sytt en ny gungstolsmatta, med matchande sittdyna. (Lite Flower power där också?)

 Känner mig helnöjd!

Jag har tydligen gått in i en turkos/blå period nu?! Trevligt med lite färger som omväxling i mitt annars så bruna murriga liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar