torsdag 21 november 2013

Stadsbesök

Halva dagen i dag gick till egen service. Först blev det ett besök hos tandläkaren, för att fila av gaddarna lite... Jag kommer väl så småningom att få acceptera att mitt garnityr kommer att förbli ett livslångt lidande? Amalgam i tänderna sen första klass, första tandställning i åttan, mera amalgamfyllningar med jämna mellanrum tills man var helt förgiftad. Tandställning igen vid 30, amalgamsanering, käkoperation... något misslyckat resultat, bettskena och tandställningen in igen! Käkspänningar, käkspänningar och ännu mera käkspänningar, bettskena och slutligen atlasprofilax. Och käkspänningarna försvann!  och mycket annat blev också bättre, men käken flyttade på sig och bettet gick förlorat igen... Bort med en tand, slipa, slipa och slipa igen... I december ryker kanske en tand till? Resignation...

 

Ovanstående tandproblematik orsakar förstås nackspänningar, och idag har jag också gjort en ny bekantskap. För ett tag sedan tipsades jag om en duktig naprapath, och till min glädje lyckades jag få en tid idag i samband med tandläkarbesöket. Och jodå jag är nöjd :) Nu rör sig alla kotor i nacken! Mycket rörligare än så här kan det inte bli. Men det blir återbesök, och nästa gång hoppas jag att också puckeln lossar. Säger bara Napodi...rekommenderas varmt!

Vi hann också med ett besök på ClasOhlsson, och bättre kundservice än hos Clas Ohlsson får man leta efter! och hem for vi med ett stort paket i bagaget så också maken blev nöjd med dagens besök i storstan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar