lördag 5 oktober 2013

En arbetande kvinnas lediga dag...


...eller en helt vanlig lördag, förutom ryggskottet som slog till akut på onsdagen :(.
 Känner mig lite smågrinig faktiskt...
Egentligen var det ju inget skott utan mera som om två jättehänder vred om musklerna i ryggen några gånger för att sedan låta både mag och ryggmuskler bli i en konstant sammandragning...
Nå det värsta gav med sig redan på onsdagskvällen. Och jag har sagt det förr men jag säger det igen - jag är så glad åt min rayonex rayocomp! Nu återstår bara ett konstant molande i ländryggen, men som tyvärr ändrade en del på planerna för dagen.
Jordhögen står fortfarande kvar och väntar vid Einarsgården, annars hade jag tänkt få gräsmattan färdigställd där idag, men kanske lyckas det bättre i morgon?
Ryggen till trots är dock rödbetorna ur landet och blommorna omplanterade... dvs de blomster som kattskrällena haft i golvet de senaste två dygnen :/ .
Tvättmaskinen har gått sina rundor, huset är dammsuget, middagen tillredd och avnjuten och helt plötsligt fick jag en sån lust att tvätta fönster och byta gardiner!? och detta trots att det fortfarande var helt möjligt att se ut genom rutorna...
Min filosofi säger att man ska göra det man tycker känns roligt för tillfället i stället för att göra saker bara för att man måste... och därför har jag det nu nästan julstädat  på kuppen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar